Αύγουστος 1976 - Νίκι Λάουντα
Το 1976 στην "πράσινη κόλαση" του Νίρμπουργκρινγκ o παγκόσμιος πρωταθλητής, Νίκι Λάουντα, προσέκρουσε στον τοίχο της δεύτερης στροφής . Το μονοθέσιό του στη συνέχεια έπιασε φωτιά και επέστρεψε στη μέση της πίστας για να χτυπηθεί από τους Χέρλαντ Ερτλ και Μπρεντ Λάνγκερ. Οι δύο προαναφερθέντες πιλότοι και ο Γκάι Έντουαρντς έσωσαν τον Λάουντα από το φλεγόμενο όχημα. Ο άτυχος Αυστριακός οδηγήθηκε άμεσα στο νοσοκομείο όπου οι γιατροί έδωσαν μάχη τις επόμενες ημέρες για να τον κρατήσουν στη ζωή.
Μόντρεαλ 2007-Ρόμπερτ Κουμπίτσα
Ο Πολωνός πιλότος, όντας πιλότος της Sauber είχε ένα από τα χειρότερα ατυχήματά του στην πίστα του Καναδά. Στον 38ο γύρο του αγώνα, προσπάθησε να πάρει την εξωτερική του προπορευόμενου του, το μονοθέιο όμως έφυγε ευθεία, χτύπησε αρχικά στον τοίχο και στη συνέχεια με μεγάλη ταχύτητα κατέληξε να είναι πλαγιασμένος στις μπαριέρες.
1982 Βέλγιο - Ζιλ Βιλνέβ
Ο Καναδός πέθανε στο Βελγικό Grand Prix. Στις κατατακτήριες δεν μπορούσε να πετύχει το γρήγορο γύρο που ήθελε και προσπάθησε στο τέλος να κάνει ότι μπορούσε με χρησιμοποιημένα ελαστικά. Μπροστά του ήταν ο Μας που είχε τελειώσει τον γρήγορο γύρο και οδηγούσε αργά προς τα Pit. Ο Βιλνέβ δεν μπόρεσε να αποφύγει την επαφή με αποτέλεσμα να σηκωθεί η Ferrari στον αέρα. Τα όσα ακολούθησαν ήταν μία από τις πιο συγκλονιστικές σκηνές στην ιστορία του αθλήματος. Ο Βιλνέβ πετάχτηκε από το όχημα του και πέθανε στο νοσοκομείο λίγο αργότερα. Οι γιατροί είπαν πως ο θάνατος επήλθε από τον σπασμένο του λαιμό.
Μονακό 1991 - Άλεξ Κάφι
Στις ελεύθερες δοκιμές του Μονακό, ο Ιταλός, Άλεξ Κάφι, κατάφερε να βγει ζωντανός από ένα μονοθέισιο που έμεινε μόνο ο κινητήρας... και αυτός όχι ολόκληρο. Το βίντεο ανατριχιάζει.
Ο Τζέρχαρντ Μπέργκερ συγκρούστηκε στον τέταρτο γύρο του Grand Prix στο Σαν Μαρίνο. Ο Αυστριακός πιλότος έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έπεσε πάνω στον προστατευτικό τοίχο χωρίς να έχει την δυνατότητα να φρενάρει πριν την σφοδρή σύγκρουση. Το κόκκινο μονοθέσιο έπιασε αμέσως φωτιά αλλά ο Μπέργκερ γλίτωσε με μερικές γρατζουνιές χάρη στη γρήγορη επέμβαση της σωστικής ομάδας.
Βαλένθια 2010 - Μαρκ Γουέμπερ
Ο Κοβαλάινεν φρέναρε και ο Γουέμπερ έπεσε με μεγάλη ταχύτητα πάνω του, την ώρα που πήγε να αλλάξει γραμμή, το μονοθέσιο γύρισε τούμπα και στη συνέχεια κατέληξε με μεγάλη ταχύτητα πάνω στα ελαστικά. Ο Αυστραλός βγήκε ανέπαφος.
2009 Ουγγαρία-Φελίπε Μάσα
Ένα από τα πιο σπάνια ατυχήματα στην ιστορία της Formula 1 διαδραματίστηκε στο "ρηχό πιάτο" της Ουγγαρίας με θύμα τον Μπαρικέλο. Ένα μπουλόνι έφυγε από την Brawn του Μπαρικέλο και κατέληξε κοντά στο μάτι του Μάσα. Αναίσθητος έχασε τον έλεγχο της Ferrari του και έπεσε με πάνω στα προστατευτικά ελαστικά. Έχασε την χρονιά αλλά πλέον αγωνίζεται στο πλευρό του Αλόνσο.
Άιρτον Σένα Ίμολα, 1 Μαΐου 1994
Όταν γίνεται αναφορά σε θανατηφόρα ατυχήματα στον κόσμο της Formula 1, το μυαλό όλως πηγαίνει αυτόματα στο 1984 και την πρώτη ημέρα του Μαΐου. Εκείνη την ημέρα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχασε τον καλύτερο, για πολλούς, οδηγό στην ιστορία του.
Ο Άιρτον Σένα άφησε την τελευταία του πνοή στην πίστα της Ίμολα μετά από επτά γύρους στο GP του Σαν Μαρίνο. Λίγα λεπτά πριν τη θανατηφόρα σύγκρουση το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν στην πίστα και μόλις αποχώρησε ο Σένα βγήκε από την πίστα με το κοντέρ του να γράφει 250 χιλιόμετρα!
Ο Βραζιλιάνος πιλότος χτυπήθηκε από το μπροστινό δεξί του ελαστικό όταν αυτό αποκολλήθηκε μετά τη σύγκρουση στον τοίχο. Το Σαββατοκύριακο εκείνο θα μείνει στην ιστορία όχι μόνο για το θάνατο του Σένα αλλά και για τον θάνατο του Ρολάντ Ράτζενμπέργκερ μία ημέρα πριν.
Για το τέλος αφήσαμε ένα σκληρό βίντεο, στο οποίο ο Άλεξ Τζανάρντι αποδεικνύει ότι η θέληση για τη ζωή είναι πάνω απ' όλα και πώς δεν μπορεί τίποτα να βάλει φραγμό στην ανθρώπινη θέληση. Ο Ιταλός πιλότος τελείωσε την καριέρα του στη Formula 1 το 1999. Δύο χρόνια αργότερα κατά τη διάρκεια αγώνων CART στο EuroSpeedway Lausitz, ο Τζανάρντι, βγήκε εκτός πορείας και κατά την (άθελά του) είσοδό στην πίστα έκανε τον Άλεξ Ταλιάνι προσέκρουσε με δύναμη πάνω του με αποτέλεσμα να χάσει τα δύο του πόδια.
Ωστόσο, ο ίδιος συνέχισε τη ζωή του. Με τη βοήθεια των δύο τεχνητών μελών που έχει,αγωνίζεται από το 2005 σε αγώνες WTCC.
www.auto24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου