10. Fiat Palio - £5,666 (€6,495)
10. Fiat Palio - £5,666 (€6,495)Καταλαμβάνοντας την 10η θέση, μία μόλις μπροστά από το φτιαγμένο στην Ρουμανία Dacia Logan της Renault, όντας πιο φτηνό κατά 175 ευρώ, το Palio είναι το αρχέτυπο παγκόσμιο αυτοκίνητο. Δημιουργήθηκε για να κατακτήσει όλες τις γωνιές του πλανήτη λόγω του design του που μπορούσε να προσαρμοστεί εύκολα στις κάθε τοπικές απαιτήσεις. Σκεφτείτε μέταλο φτιαγμένο από τα McDonald's.
Αυτός είναι προφανώς και ο λόγος γιατί είναι τόσο απαίσια ανούσιο. Όσο αφορά το design έχει να κάνει περισσότερο με την αρχαιολογία παρά την αρχιτεκτονική, με το σασί να κρατάει από το Punto του 1993 και με όλα τα άλλα να είναι στην ουσία ένα ανακυκλωμένο Uno.
Από τότε, έχουν μεσολαβήσει πάρα πολλά, αν και έχουν υποσχεθεί πως ένα ολοκαίνουργιο Palio θα καταφθάσει αυτή τη χρονιά.
Ωστόσο η Fiat έκανε πολλά σωστά με αυτό το αυτοκίνητο, εάν το μέτρο επιτυχίας έχει να κάνει με το βιομηχανικό αποτέλεσμα, αφού είναι πιο εύκολο να ρωτήσεις που δεν κατασκευάζεται αυτό το αυτοκίνητο παρά που κατασκευάζεται.
Η κατασκευή του ξεκίνησε στην Βραζιλία πίσω στα 1996 και με την παραγωγή του μετά να συνεχίζεται σε Αργεντινή, Τουρκία, Πολωνία, Μαρόκο, Νότια Αφρική, Ρωσία, Ινδία και Κίνα. Ως station wagon και pick up, το Palio πουλιέται σήμερα ως ανταλλακτικά (in parts) στην Ευρώπη. Οι κινητήρες έχουν μεγάλη ποικιλία, χρησιμοποιώντας το μεγαλύτερο μέρος του ρεπερτορίου της Fiat. Oρισμένοι κινούνται με LPG (υγραέριο) και άλλοι με αιθανόλη.
9. Hyundai i10 - £5,577 (€6,391)
9. Hyundai i10 - £5,577 (€6,391)
To σήμα μπορεί να είναι Κορεάτικο, όμως το i10 στην πραγματικότητα κατασκευάζεται στην Τσενάι της Ινδίας, όπου φυσικά το φτηνό εργατικό κόστος εξασφαλίζει τη χαμηλή τιμή του και την ένατη θέση στη λίστα μας. Έχοντας ένα γερό πάτημα στην Ινδία, αυτό εξασφαλίζει πως το Κορεάτικο προϊόν έχει πλασαριστεί πολύ καλά στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για οικονομική αυτοκίνηση κατά μήκος της Ασίας. Έτσι κι αλλιώς, εκεί είναι το μέρος όπου ζει το 60% των ανθρώπων.
Έχοντας αυτό κατά νου, το αυτοκίνητο είναι χαρακτηρισμένο ως ένα ανώτερης ποιότητας hatchback, γι' αυτό και στοχεύει περισσότερο σε «κανονικούς» πελάτες, παρά εκείνους που απλώς ψάχνουν κάτι καλύτερο από ένα rickshaw.
Οι βενζινοκινητήρες βγαίνουν σε 1.0, 1.1 ή 1.2 εκδόσεις και σε 1.1 CRDI πετρέλαιο. Ανάμεσα στις επιλογές είναι οι αερόσακοι, σύνδεση Bluetooth και αισθητήρες παρκαρίσματος.
8. Tata Indica - £5,212 (€5,974)
8. Tata Indica - £5,212 (€5,974)
Αν και δεν είναι τόσο φτηνό, το Indica κυκλοφορεί από το 1998, και πάρα ένα μόνο facelift το 2008, δεν δείχνει κανένα σημάδι υποχώρησης, παρά την άφιξη μίας μεγαλύτερης έκδοσής του, το Vista.
Αν και έχει υποστεί πολλές ζημιές από τις ανακλήσεις του μοντέλου του (κυρίως λόγω poor mpg returns και έλλειψης ισχύς), το Indica πουλάει πολύ καλά σε μέρη της Ευρώπης και στη Νότια Αφρική.
Για όσους είχαν την ατυχία να το οδηγήσουν στην Rover εκδοχή (όπως το CityRover για το οποίο η Rover πλήρωσε την Tata £3,000 (€3,438) για κάθε εισαγωγή και μετά «ξεφούρνισε» το αυτοκίνητο στην σκανδαλώδης τιμή των £7,000 (€8.022)), η εμπειρία αποδείχθηκε λιγότερο από γοητευτική και τελικά αποτέλεσε ένα ακόμα καρφί στο φέρετρο της Rover, υπογραμμίζοντας το γεγονός πως τα εμπορεύσιμα αυτοκίνητα δεν πιάνουν πάντα σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ισχύς έρχεται από βενζινοκινητήρες ή turbo-diesel κινητήρες 1.4 λίτρων.
7. Chery A-1 - £4,500 (€5,155)
7. Chery A-1 - £4,500 (€5,155)
Αυτή τη στιγμή μοιράζεται την κορυφή της λίστας με τα πιο φτηνά αυτοκίνητα της Αυστραλίας (και πωλείται εκεί όπως και το J1), το κινέζικης κατασκευής A-1 είναι το πιο φτηνό, αξιόπιστα σύγχρονο supermini, που μπορεί να γίνει δικό σας, στην Κίνα, για 4.500 δολάρια (€5,155). Το σχεδιό του είναι Bertone και έχει φτιαχτεί για να επιτύχει στην αποστολή του, που είναι να βγει εκεί έξω και να πουλήσει σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Οι επιλογές σε κινητήρες είναι ανάμεσα σε 1.1 ή 1.3 λίτρα, και οι δύο 16βάλβιδοι, με τη γκάμα να κυμαίνεται ανάμεσα σε Standard, Comfortable και Luxury. Tα τελευταία δύο έχουν κεντρικό κλείδωμα, κράμα αλουμινίου, ABS και αισθητήρες παρκαρίσματος.
Το Chery είναι προϊόν ιδιοκτησίας της Κινεζικής κυβέρνησης και χρονολογείται πίσω στα 1997. Αυτό το μοντέλο είναι το κορυφαίο εξαγώγιμο προϊόν της εταιρίας και θα είχε αρχίσει να πωλείται στην Αμερική μέσω της Chrysler, εάν η συμφωνία δεν ακυρωνόταν το 2007.
TataThumbnails
Αν και δεν είναι τόσο φτηνό, το Indica κυκλοφορεί από το 1998, και πάρα ένα μόνο facelift το 2008, δεν δείχνει κανένα σημάδι υποχώρησης, παρά την άφιξη μίας μεγαλύτερης έκδοσής του, το Vista.
Αν και έχει υποστεί πολλές ζημιές από τις ανακλήσεις του μοντέλου του (κυρίως λόγω poor mpg returns και έλλειψης ισχύς), το Indica πουλάει πολύ καλά σε μέρη της Ευρώπης και στη Νότια Αφρική.
Για όσους είχαν την ατυχία να το οδηγήσουν στην Rover εκδοχή (όπως το CityRover για το οποίο η Rover πλήρωσε την Tata £3,000 (€3,438) για κάθε εισαγωγή και μετά «ξεφούρνισε» το αυτοκίνητο στην σκανδαλώδης τιμή των £7,000 (€8.022)), η εμπειρία αποδείχθηκε λιγότερο από γοητευτική και τελικά αποτέλεσε ένα ακόμα καρφί στο φέρετρο της Rover, υπογραμμίζοντας το γεγονός πως τα εμπορεύσιμα αυτοκίνητα δεν πιάνουν πάντα σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ισχύς έρχεται από βενζινοκινητήρες ή turbo-diesel κινητήρες 1.4 λίτρων.
7. Chery A-1 - £4,500 (€5,155)
7. Chery A-1 - £4,500 (€5,155)
Αυτή τη στιγμή μοιράζεται την κορυφή της λίστας με τα πιο φτηνά αυτοκίνητα της Αυστραλίας (και πωλείται εκεί όπως και το J1), το κινέζικης κατασκευής A-1 είναι το πιο φτηνό, αξιόπιστα σύγχρονο supermini, που μπορεί να γίνει δικό σας, στην Κίνα, για 4.500 δολάρια (€5,155). Το σχεδιό του είναι Bertone και έχει φτιαχτεί για να επιτύχει στην αποστολή του, που είναι να βγει εκεί έξω και να πουλήσει σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Οι επιλογές σε κινητήρες είναι ανάμεσα σε 1.1 ή 1.3 λίτρα, και οι δύο 16βάλβιδοι, με τη γκάμα να κυμαίνεται ανάμεσα σε Standard, Comfortable και Luxury. Tα τελευταία δύο έχουν κεντρικό κλείδωμα, κράμα αλουμινίου, ABS και αισθητήρες παρκαρίσματος.
Το Chery είναι προϊόν ιδιοκτησίας της Κινεζικής κυβέρνησης και χρονολογείται πίσω στα 1997. Αυτό το μοντέλο είναι το κορυφαίο εξαγώγιμο προϊόν της εταιρίας και θα είχε αρχίσει να πωλείται στην Αμερική μέσω της Chrysler, εάν η συμφωνία δεν ακυρωνόταν το 2007.
6. Geely HQ SRV - £3,543 (€4,058)
6. Geely HQ SRV - £3,543 (€4,058)Θα δούμε την Κίνα να κυριαρχεί ολοένα και περισσότερο στα παγκόσμια charts των φτηνών αυτοκινήτων; Αυτή η άνοδος μπορεί να μοιάζει ασταμάτητη στους περισσότερους αναλυτές, αν και η προοπτική των εξαγωγών μπορεί να υπονομευτεί από τα φτωχά χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Ο κολοσσός του αυτοκινήτου Geely λέγεται πως ετοιμάζεται να διορθώσει τα λάθη, με το Geely Gleagle IG που αναμένεται το 2012, και που θα είναι βασισμένο σ' ένα φανταχτερό concept που παρουσιάστηκε στο τελευταίο show στο Πεκίνο.
Εάν καταφέρει να πετύχει όσα υπόσχεται, θα κοστίζει μόλις £1,372 (€1,571) με τις σημερινές τιμές συναλλάγματος, «ξετινάζοντας» τα τωρινά αλλά και τα υπό παραγωγή μοντέλα. Μέχρι τότε, το καλοφτιαγμένο Geely HQ καταλαμβάνει τη νούμερο έξι θέση στη λίστα μας, έχοντας τιμής πώλησης κάτι λιγότερο από €4,100 στην εγχώρια αγορά του.
Η μούρη μοιάζει με C Class του 1992, που έμεινε στη μέση όταν χτύπησε ο συναγερμός, όμως το HQ (ή Haoqing) είναι ένα πολύ δημοφιλές βασισμένο στο Daihatsu Charade, hatchback, που παίρνει την ισχύ του από έναν τρικύλινδρο 993cc κινητήρα που αποδίδει 55 ίππους και 36mpg.
5. Geely Merrie MR - £3,372 (€3,862)
5. Geely Merrie MR - £3,372 (€3,862)
Σίγουρα φαίνεται ένα καλύτερο αυτοκίνητο για τα λεφτά του, ίσως επειδή το πίσω μέρος του hatchback προεξέχει ώστε να μοιάζει περισσότερο με ένα πιο ακριβό saloon.
Υπάρχει και μία βελτιωμένη έκδοση, το Oliou. Και τα δύο, προέρχονται από το μοντέλο του μέσου των '80s και της Daihatsu, το Charade, ενώ το Geely επίσης μοιάζει με απόγονο της σειράς, γνωστής ως Rural Nanny και Urban Nanny.
Παρά τα διακριτικά τους, αυτά δεν είναι roadgoing crèches αλλά στην πραγματικότητα pick-up trucks.
Η ιπποδύναμη για το Merrie έρχεται από 1.3 ή 1.5 κινητήρες με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής, προσφέροντας 86 ή 94 ίππους (με οικονομία καυσίμου 35mpg). Σημειώστε, πως αυτός είναι ο πιο φτηνός τετρακύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας παγκοσμίως.
4. Maruti 800 - £3,062 (€3,507)
4. Maruti 800 - £3,062 (€3,507)
Οι πωλητές του Tata Nano μπορεί να σαρκάσουν περιφρονητικά πως ο ντόπιος αντίπαλος, το δεύτερο πιο φτηνό αυτοκίνητο της Ινδίας, έχει 21% λιγότερο λειτουργικό χώρο από το Nano και 8% μεγαλύτερο εξωτερικό όγκο. Και αυτό το 45 ίππων, 0,8 λίτρων αυτοκινητάκι είναι σίγουρα λιγότερο 'cutting-edge' από το Nano, δεδομένου πως το σχήμα το έχει παραμένει απαράλλαχτο από το 1983 (είναι ένα «αποφόρι» του Suzuki Alto, με τους Maruti-Suzuki να είναι οι κατασκευαστές).
Ωστόσο, 2,5 εκατομμύρια αγοραστές έχουν αγοράσει ένα και γενικώς θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα οικονομικά αυτοκίνητα στην Ινδία, ακόμα κι αν επιτυγχάνει ένα μέτριο 38 mpg. Ωστόσο αγοράστε το όσο προλαβαίνετε, αφού έχει σταματήσει να παράγεται από την Maruti, κυρίως για λόγους εκπομπών. Εάν ωστόσο θέλετε απογνωσμένα ένα, κλείστε μία πτήση για το Πακιστάν. Πωλείται εκεί ως ένα seatbelt-free Suzuki Mehran.
Chery QQ - £2,931 (€3,356)
3. Chery QQ - £2,931 (€3,356)
Μοιάζει ως ένα tribute στο Matiz, έτσι δεν είναι; Ναι, οι δικηγόροι της GM σκέφτηκαν το ίδιο, γι' αυτό και προσπάθησαν να μηνύσουν την Κινέζικη κατασκευάστρια Chery Automobile για αντιγραφή, αναφέροντας ορισμένα χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα, οι πόρτες ενός Matiz και ενός QQ είναι 100% εναλλάξιμες.
Αν και λίγο πιο ακριβό από το δικό μας our no 1 miser's motor, στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη αυτό το τρικύλινδο 800cc hatcback είναι το φτηνότερο διαθέσιμο αυτοκίνητο και στοιχίζει λιγότερο από £3,000 (€3,400) στην Κίνα.
Στη Χιλή το 'φωνάζουν' IQ, αφού το QQ διαβάζεται ως «cuckoo», που στην τοπική διάλεκτο σημαίνει τρελός. Η κατασκευαστική αξιοπιστία μπορεί να είναι ένα θέμα: σ' ένα Euro NCAP test, τα αποτελέσματα το βράβευσαν με ένα μόνο μίζερο αστέρι. Τα οδηγικά forums της Άπω-Ανατολής είναι εξίσου επιφυλακτικά. Γράφει ένας καταναλωτής από την Σιγκαπούρη: 'Μου έπεσε ο λεβιές των ταχυτήτων κατά την διάρκεια του test drive'. Σίγουρα όχι μία ευχάριστη εμπειρία.
2. Jiangnan Alto - £2,323 (€2,661)
2. Jiangnan Alto - £2,323 (€2,661)
Το Jiangnan Alto, που παράγεται στην Κίνα με άδεια της Suzyki, βασίζεται στο σχήμα του Alto του 1985, και έχει έναν τρικύλινδρο 800 κυβικών κινητήρα που παράγει 44 ίππους, συν ένα χειροκίνητο τετρατάχυτο κιβώτιο.
Είναι 450 ευρώ πιο ακριβό από το Tata Nano, αν και είναι η πιο φτηνή αυτήν την εποχή εναλλακτική για τους Κινέζους οδηγούς, με τους οπαδούς του να επισημαίνουν πως έχει ραδιόφωνο, air condition και ABS στον στάνταρντ εξοπλισμό του, κάτι που ανεβάζει την αξία του.
Η Jiangnan είναι μία ιστορική κατασκευάστρια όπλων, γι' αυτό καλό θα ήταν να μην τους φέρετε αντίρρηση. Πρόσφατα εξαπλώθηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία με το μοντέλο με το ενοχλητικό όνομα, βλέπε Demon, που είναι η δική τους εκδοχή του μοντέλου με το διαπλανητικό όνομα Tongtian Glow.
Tata Nano Std - £1,932 (€2,214)
1. Tata Nano Std - £1,932 (€2,214)
Υποσχόμενο μία καινούργια εποχή ασφαλούς αυτοκίνησης για τις μάζες της Ινδίας (και ευχόμενο να ηγηθεί της προσπάθειας να καταπολεμηθεί το βαρύ τίμημα των θανάτων στους δρόμους που αυτή τη στιγμή μετράει 14 θανάτους κάθε ώρα!), το Nano ξεκίνησε από μία τιμή παραγωγής £1,225 (€1,403), αλλά το αυτοκίνητο των 624cc και 56 ίππων που κατασκευάζεται στο Γκουτζαράτ, δυσκολεύεται να διατηρήσει την τιμή του λόγω των υλικών που συνεχώς ακριβαίνουν. Μοιάζει με hatchback, όμως η μηχανή είναι πίσω και η πρόσβαση στον εναπομείναντα χώρο των αποσκευών γίνεται μόνο μέσα από το εσωτερικό.
Όταν θα φτάσει στα μέρη μας, η έκδοση Tata Europa θα είναι πιο ασφαλής, με έναν έξτρα, τρίτο κύλινδρο στη μηχανή του για να είναι προσαρμοσένο με τους Ευρωπαϊκούς κανόνες για τους ρύπους. Επίσης θα κοστίζει περισσότερο: θα φτάνει το 'εξωφρενικό' ποσό των £3,677 (€4,214), σύμφωνα με τις τωρινές εκτιμήσεις. Πόσο θα κρατηθεί το Nano στην κορυφή είναι συζητήσιμο και θα εξαρτηθεί από το πανομοιότυπο ανταγωνιστικό μοντέλο που ετοιμάζει η εγχώρια αντίπαλος Bajaj Auto, που θα έχει 85mpg, θα είναι έτοιμο το 2012 και το κατασκευάζουν οι Renault-Nissan. Ποια φημολογείται πως θα είναι η τιμή του; £1,530 (€1,754).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου