!--COMMENT-BUBBLES-STARTS-->

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

0 Όταν μεγαλώσω θα γίνω ηλεκτρικό!!!!!




Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και όχι υβριδικό. Το νέο smart έχει τον ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος του αμαξώματος από το μέσον του διέρχεται ο άξονας μετάδοσης του αυτοκινήτου, ενώ στον ίδιο χώρο βρίσκεται ο φορτιστής της μπαταρίας και ένα ψυγείο για την ψύξη των μπαταριών.
Οι μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου και ο συνολικός όγκος που καταλαμβάνουν παρόμοιος με αυτόν μιας μικρής βαλίτσας,  βρίσκονται δε τοποθετημένες κάτω από τα πόδια του συνοδηγού.Η πιο ακραία θερμοκρασία στην οποία ενδέχεται να φτάσουν λειτουργώντας είναι οι 40 βαθμοί Κελσίου. Η άνοδος της θερμοκρασίας επηρεάζει την απόδοσή τους, ενώ, όπως σε όλες τις μπαταρίες (σ.σ.: η πλειονότητα των κινητών χρησιμοποιεί ίδιου τύπου μπαταρία) υπάρχει φαινόμενο μνήμης, το οποίο αμβλύνεται κατά πολύ αν ακολουθείς τις οδηγίες του κατασκευαστή για τη φόρτιση. Οι τεχνικοί της Smart λένε ότι καλό είναι να μην αφήνεις την μπαταρία να φτάσει στο μηδέν, αλλά ούτε και να τη φορτίζεις πλήρως.



Ποια φόρτιση;
Ναι, το νέο Smart μπαίνει στην πρίζα. Οχι σε ειδική, αλλά σε οιαδήποτε κοινή οικιακή πρίζα. Χρειάζεται 8 ώρες για να φορτιστεί πλήρως ή 3,5 ώρες για να γεμίσει η μπαταρία από το 20% στο 80%. Με πλήρως φορτισμένο αυτοκίνητο απολαμβάνεις αυτονομία 135 km - συνήθως δεν κάνεις πάνω από 30 km μέσα σε μια μέρα στο κέντρο της πόλης.
Μια πλήρης φόρτιση κοστίζει 2 ευρώ, οπότε με 10 ευρώ συμπληρώνεις πάνω από 600 km - με έναν πρόχειρο υπολογισμό είναι 4 φορές πιο οικονομικό από ένα βενζινοκίνητο Smart παρότι 60 kg πιο βαρύ.
Η τελική ταχύτητα του οχήματος περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 100 km/h - εμείς είδαμε εύκολα 80 km/h στο ταχύμετρο. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 60 km/h διαρκεί μόλις 6,5 sec. Θέτοντας σε λειτουργία τον ηλεκτροκινητήρα δεν ακούς τίποτα. Μόνο η σχετική ένδειξη στο ταμπλό και στην οθόνη του iPhone σου, αν χρησιμοποιείς το σχετικό kit, δείχνει ότι μπορείς να ξεκινήσεις. Υπάρχει μάλιστα ειδικό app που σου επιτρέπει να παρακολουθείς τον ρυθμό φόρτισης του αυτοκινήτου.



Το κιβώτιο είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αλλαγές σχέσεων, μόνο διαρκής επιτάχυνση. Ο επιλογέας έχει μόνο τέσσερις θέσεις: Parking, Neutral, Reverse και Drive. Δύο στρογγυλά όργανα στο πάνω μέρος του ταμπλό σου δείχνουν πόση ενέργεια απομένει και αν ξοδεύεις ή ανακτάς ενέργεια την εκάστοτε στιγμή.
Η ανάκτηση γίνεται μέσω της περιστροφής του πίσω άξονα όταν δεν πατάς γκάζι ή πατάς φρένο.
Στον δρόμο το ηλεκτρικό Smart είναι αθόρυβο ή, για να είμαστε ακριβείς, κάνει έναν ανεπαίσθητο θόρυβο που θυμίζει τρόλεϊ.
Η χρήση του δεν απαιτεί κανένα συμβιβασμό σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο Smart. Θα έρθει στην Ελλάδα το 2012 και, ναι, θα το αγόραζα ανεπιφύλακτα αν η τιμή είναι λογική.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός
Ισχύς: 30 ΚW
Ροπή: 12.2 kgm /0 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μεταβαλλόμενης μετάδοσης
Τελική ταχύτητα: 100 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Επιτάχυνση 0-60 km: 6,5 sec
Μικτή κατανάλωση: 12.2 kwh/100 km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Βάρος: 830 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 2.695x1.559x1.542 mm
Χώρος αποσκευών: 220 lt
Τιμή: Αγνωστη προς το παρόν
πηγη:www.protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου