!--COMMENT-BUBBLES-STARTS-->

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

0 Mείωση διοδίων έως και 50%

Μειώσεις στο ύψος των διοδίων από 25% έως 50% για τα επόμενα 2 με 3 χρόνια, δηλαδή μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα, θα επιδιώξει το υπουργείο Υποδομών. Οπως εκτιμά, οι μειώσεις μπορούν να εφαρμοστούν αμέσως μόλις υπογραφεί η ενδιάμεση συμφωνία με παραχωρησιούχους και τράπεζες. Παράλληλα προτείνει τη θέσπιση ειδικών «πακέτων» για τις τοπικές μετακινήσεις, για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και τους συχνούς χρήστες των δρόμων, αλλά και την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων για μια αναλογικότερη χρέωση.

Τέλος, ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας για μια ακόμα φορά στράφηκε εναντίων όσων αρνούνται να πληρώσουν διόδια, κατηγορώντας τους ότι θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των έργων.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας έδωσε χθες μια σαφέστερη εικόνα των προθέσεων της κυβέρνησης σε σχέση με την πολιτική των διοδίων. «Το ύψος των διοδίων έχει καθορισμένη τιμή εκκίνησης τα 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε τιμές 2003, με αποτέλεσμα σήμερα, με την προσαρμογή του στο ΦΠΑ και τον πληθωρισμό να φθάνει τα 0,065 ευρώ ανά χιλιόμετρο», ανέφερε. «Επειδή θέλουμε να συμφιλιώσουμε τον χρήστη με τον αυτοκινητόδρομο, έχουμε αποφασίσει να τον επιδοτήσουμε με πόρους που θα αντληθούν από το ταμείο της εταιρείας που θα ιδρύσει το Δημόσιο. Δηλαδή να αναλάβει το Δημόσιο το βάρος για τη μείωση και σταθεροποίηση της τιμής για 3 έτη, για την περίοδο μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και λίγο μετά».
Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, η μείωση αυτή θα φτάσει στα υπό κατασκευή τμήματα το 50%, ενώ σε όλα τα υπόλοιπα θα κυμανθεί στο 25 - 30%.
Εκτός από τα βραχυπρόθεσμα μέτρα, το υπουργείο προτείνει και μια σειρά από άλλες ρυθμίσεις σχετικά με την πολιτική διοδίων, οι οποίες έχουν τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους. «Πρέπει να δημιουργήσουμε μια εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες, να επιδοτήσουμε τη διέλευση των διοδίων από άτομα με ειδικές ανάγκες. Επίσης, να προχωρήσουμε στην εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων σε όλους τους δρόμους μέσα σε δύο χρόνια». Τέλος, όσον αφορά τους παραδρόμους, για τις τοπικές μετακινήσεις, ανέφερε ότι η ολοκλήρωση ή συμπλήρωσή τους έχει συμπεριληφθεί στο «πακέτο» της λύσης που προωθείται.
Για όσους αρνούνται να πληρώσουνΟ κ. Ρέππας αναφέρθηκε σε εκείνους που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, τονίζοντας ότι θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των έργων. «Η πληρωμή του αντιτίμου είναι ένα έσοδο καθοριστικό για την υποστήριξη των έργων. Αν πάρει εκτεταμένη μορφή η αδυναμία είσπραξης των διοδίων, προκαλείται ανισορροπία στο οικονομικό μοντέλο εκτέλεσης των έργων (...). Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο ως κλασικό δημόσιο έργο, να καταγγείλουμε τη σύμβαση, να δανειστούμε με τα σημερινά επιτόκια για να εκτελέσουμε τα έργα. Είναι και αυτή μια αντίληψη, τη σέβομαι. Ομως εμείς συζητάμε με αυτά που έχουμε ως δεδομένα: το Δημόσιο είναι συμβεβλημένο και οι νόμοι ισχύουν».


news.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου